Så här jobbar vi

Vi tycker det ska vara enkelt att vara rätt försäkrad. Därför ser vi alltid till att sätta oss in i våra kunders verksamheter och förstå branscherna de verkar i. Därefter förhandlar vi fram de bästa lösningarna för just ditt företag. Nedan beskriver vi vår arbetsprocess.

  • Behovsanalys
    Tillsammans med dig går vi noggrant igenom er verksamhet och försäkringsbehov. Det här är grunden som vi sedan använder för att ta fram det bästa alternativet för ditt företag.
  • Fullmakt
    För att vi ska kunna hämta information gällande ditt företags nuvarande försäkringsuppgifter, samt inhämta offerter inför nästa försäkringsår behöver vi ditt skriftliga tillstånd. Därför behöver du skriva under en fullmakt.
  • Analys och rådgivning
    Vi sköter all kontakt med försäkringsbolagen åt dig. När vi har fått in offerterna går vi igenom deras olika villkor för att säkerställa att det är i enlighet med de behov vi tillsammans har identifierat. När detta är gjort jämförs premier, självrisker och andra villkor. Via oss får du det bästa branschen har att erbjuda.
  • Val av försäkring
    I samråd med dig placerar vi sedan dina försäkringar i det bolag du önskar. Vi hjälper dig avsluta dina tidigare försäkringar och ser till att den nya lösningen startas utan glapp i försäkringsskyddet. Om nuvarande försäkringar är den bästa lösningen för er och ska förnyas, ser vi till att t.ex. lagervärden, omsättningar, löner och anställda är uppdaterade inför det nya försäkringsåret.
  • Löpande service
    När försäkringsperioden närmar sig sitt slut är det dags att se över försäkringarna med din rådgivare. Tillsammans går vi igenom vad som har skett i verksamheten och hur det påverkar försäkringarna. När vi har uppdaterat behoven tar vi återigen försäkringsbolagen till förhandlingsbordet. 

Är du redo att gå vidare?